- Газета «Вісник Переяславщини»
- 10 клас
- 11 клас
- Pascal
« Квітень 2024 » | ||||||
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Червень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Лютий
- 2018 Червень
- 2018 Листопад
- 2018 Грудень
- 2019 Червень
- 2019 Вересень
- 2019 Листопад
- 2019 Грудень
- 2020 Січень
- 2020 Лютий
- 2020 Березень
- 2020 Вересень
- 2022 Жовтень
- 2023 Березень
- 2024 Березень
« попередня |
наступна » |
Урок 13
Тема уроку: "Створення
найпростіших лінійних програм"
Мета уроку: Дати дитині поняття про режими роботи монітору та принципи виведення зображення на екран в цих режимах.
Тип уроку: Практична робота.
На початку уроку необхідно нагадати дітям правила поведінки в комп'ютерному
класі та правильної роботи за комп'ютером.
У вільному режимі можна перевірити якість засвоєних знань за попередніх тем.
Опитування можна проводити усно, а можна у вигляді інформатичного диктанту.
Приблизний перелік питань на опитування:
- Яку структуру повинна мати правильно написана програма мовою програмування Паскаль;
- Які блоки в програмі обов'язкові, а які ні?
- Що таке лінійна програма?
- В яких режимах може працювати відеосистема комп'ютера?
- Охарактеризувати текстовий режим роботи монітору.
- Який бібліотечний модуль допомагає керувати виведенням зображення на екран в текстовому режимі?
- Які процедури керують кольором зображення та тла?
- Як можна керувати яскравістю зображення та мерехтінням символів?
- Скільки кольорів можна вивести на екран монітора в стандартному текстовому режимі?
- Як на екрані створити текстове вікно?
- Якими операторами здійснюється виведення на екран в текстовому режимі?
- Як вивести на екран псевдографічне зображення?
- Як задати позицію виведення зображення на екран?
Після проведення опитування діти виконують за комп'ютером завдання, що було підготовлене вдома: виведення псевдографічного зображення на екран в текстовому режимі. Можна запропонувати учням свої завдання з малюнками, використовуючи набір символів ASCII - таблиці
Програма побудови зірки.program graph1; uses crt,graph; var gd,gm,x,y,a,c: integer; begin clrscr; write('Введіть через пропуск координати центра зірки X і Y: '); readln(x,y); write('Введіть довжину променя зірки (не меньше 90): ');
readln(a); initgraph(gd,gm,'c:\bp\bgi'); c:=round(3/4*a); line(x,y-a,x+c,y+2*c); line(x,y-a,x-c,y+2*c); line(x+c,y+2*c,x-a-10,y-25); line(x-c,y+2*c,x+a+10,y-25); line(x+a+10,y-25,x-a-10,y-25); delay(3000); closegraph; end.
Програма побудови кораблика.
program graph1; uses graph,crt; var gd,gm: integer; a,h: real; begin initgraph(gd,gm,'C:\FPC\2.4.4\units\i386-win32\graph'); outtextxy (30,0,'Введіть висоту і довжну палуби (H і A через Enter): '); readln(h); readln(a); LINE (220 + round(a / 2), 140 - round(h / 2),220 + round(a/2), 140 + round(h/ 2)); LINE (220 + round(a / 2), 140 - round(h / 2),220 - round(a / 2), 140 - round(h / 2)); LINE (220 - round(a / 4), 140 + round(h / 2),220 + round(a / 2), 140 + round(h / 2)); LINE (220 - round(a / 4), 140 + round(h / 2),220 - round(a / 2), 140 - round(h / 2)); LINE (220, 140 - round(h / 2),220, 140 - round(h * 2)); LINE (220, 140 - round(h * 2),220 + round(a / 5), round(140 - h)); LINE (220, 140 - round(h),220 + round(a / 5),round( 140 - h)); repeat until keypressed; closegraph; end.
Домашнє завдання:
- запропонувати дітям вдома створити програму, що "виконує" просту мелодію за допомогою вбудованого динаміка.
« попередня |
наступна » |