Четвер, 13.05.2021, 05:49
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 60

Урок 9. Пошук відомостей у мережі Інтернет.

Цілі:

навчальна: сформувати свідомі знання з даної теми, закріпити правила поведінки в школі, навчити шукати інформацію в мережі Інтернет відповідно до поставлених потреб;
розвивальна: розвивати мислительні процеси дітей та моторику рук, сприяти всебічному розвитку;
виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: браузер Google Chrome.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання.
  • Перевірка присутніх.
  • Перевірка готовності учнів до уроку.

II. Актуалізація опорних знань

Повторення раніше вивченого матеріалу.
  1. Які функції виконує браузер?
  2. Як дізнатись, чи містить фрагмент тексту гіперпосилання?
  3. Як зберегти зображення, що міститься в інтернеті?
  4. Як зберегти фрагмент тексту веб-сторінки?
  5. Як зберегти всю веб-сторінку?
  6. Як вставити зображення в текстовий документ?
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі.

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

– Під час навчання часто приходиться шукати інформацію. Сьогодні ми навчимось шукати інформацію в мережі не простими запитами, а під конкретні потреби користувача.

IV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані).

Пошук відомостей у мережі Інтернет

Інтернет - це найбільша та найвідоміша із сучасних глобальних мереж, що об'єднує комп'ютери та комп'ютерні мережі всього світу.
Документи, що зберігаються в Інтернеті, пов'язані між собою гнучкою системою посилань, яку створюють їх автори.
Всесвітнє павутиння — це сукупність пов'язаних між собою електронних документів, що містяться на комп’ютерах, розташованих у всьому світі.
У такий спосіб формується інформаційний простір ресурсів Інтернету — веб-простір, який походить від англ. World Wide Web — Всесвітнє павутиння; застосовується також позначення WWW.
Увійти до веб-простору можна з будь-якого електронного документа, що належить WWW, а далі переміщуватися між документами слід за допомогою гіперпосиланью.
Гіперпосилання — фрагмент документа (команда, текст, заголовок, зображення, примітка), що посилається на інший елемент у самому документі або на інший об'єкт, який розміщено на окремому комп'ютері чи в комп'ютерній мережі.
Документи розміщені у веб-просторі, можуть складатися з однієї чи кількох веб-сторінок.
Веб-сторінка — це документ в Інтернеті, який може містити текст, зображення, гіперпосилання, звук, відео, анімацію тощо.
Як правило, веб-сторінки об'єднують за темами або за призначенням у веб-сайти.
Веб-сайт — це група веб-сторінок, що пов’язані гіперпосиланнями, мають спільну тематику і належать певному власнику.
Для доступу до Інтернету потрібні програми, що встановлюються на комп'ютер. Однією з таких програм є браузер.
Браузер — це програма, призначена для перегляду веб-сторінок і розміщених на них текстових, графічних та мультимедійних даних (відео, музики тощо).
Назва браузер походить від англ. to browse — переглядати.
Браузери створюються різними компаніями, сьогодні існує багато таких програм. Кожна з них має особливості у використанні, але за їх допомогою можна виконувати схожі дії.

Вікно веб-браузера

Для керування вікном браузера використовують кнопки керування вікном

Пошук в Інтернеті

Пошук в Інтернеті здійснюється аналогічно до того, як на комп'ютері шукають об'єкти файлової системи, — для цього використовується рядок пошуку.
У рядок пошуку вводять ключові слова — слова, що відображають основний зміст пошуку і мають міститися на шуканих веб-сторінках, обирають інструмент Пошук або натискають клавішу Enter.
Ключові слова — слово або кілька слів, за якими здійснюється пошук потрібних відомостей.
У сучасних браузерах, рядок адреси є одночасно і рядком пошуку.
Для пошуку в Інтернеті потрібних відомостей використовують також пошукові системи.
Пошукові системи — це програми, призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами.
Спільним для головних сторінок різних пошукових систем є наявність рядка пошуку, до якого користувач із клавіатури має вводити ключові слова, і кнопки Шукати (Пошук, Знайти тощо).
Результати пошуку за допомогою пошукової системи мають вигляд списку посилань.

Алгоритм пошуку в мережі інтернет

  • Крок 1. Добери ключові слова або фрази. Для цього виділи основну думку тексту, постав запитання за змістом тексту та добери характерні слова або фрази.
  • Крок 2. Організуй пошук потрібних матеріалів. Відкрий сторінку пошукової системи та виконай пошук.
  • Крок З. Проаналізуй результати пошуку. Ознайомся з коротким описом знайдених сайтів. Відбери з них ті сайти, які тобі потрібні.
  • Крок 4. Збережи результати пошуку. Запиши назву сайта та його адресу. Занотуй цікаві факти, збережи зображення.

Повторюємо

Пригадаємо

  1. Що таке браузер?
  2. Що таке сайт та веб-сторінка? Яка між ними різниця?
  3. Як називаються слова, по яких здійснюється пошук?
  4. Що таке гіперпосилання?
  5. Які Ви знаєте пошукові сайти?

V. Фізкультхвилинка

VI. Усвідомлення набутих знань

VII. Формування вмінь та навичок

Практичне завдання «Пошук відомостей у мережі Інтернет».
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.

Вправа 1. Пошук в Інтернеті.

  1. Користуючись простим пошуком браузера Google Chrome, знайди адресу Ужгородського замку.
  2. Користуючись Вікіпедією (http://uk.wikipedia.org), дізнайся, де знаходиться краєзнавчий музей м. Ужгорода.
  3. Розглянь зображення Ужгородського замку і костелу Святого Юрія через пошук зображень. Для цього обери в результатах пошуку посилання Зображення. До яких архітектурних стилів належить кожна архітектурна споруда?
  4. Переглянь відео про замки Ужгорода нa Youtube. Для цього в поле пошуку введи ключові слова: youtube замки України Ужгород.

Вправа 2. Створення маршруту.

Завдання. Визнач відстань між містами України. Проклади маршрут автомобільної подорожі між ними.
  1. У поле пошуку введи назву першого міста та обери пошук на карті – посилання Карти.
  2. Обери кнопку Маршрути
  3. Уведи в поле назву другого міста (Дніпропетровськ) та натисни клавішу Enter.
  4. Визнач маршрут, на який треба витратити найменшу кількість часу.
  5. Переглянь пропозиції щодо використання громадського транспорту для подорожі.
  6. Зміни параметри пошуку для подорожі залізничним транспортом.
Вправа 3. Знайдіть в Інтернеті відповіді на питання, подані нижче.
  1. Як звали батька Гната Хоткевича?
  2. Ваша відповідь:
  3. Скільки держав входить у склад ООН?
  4. Ваша відповідь:
  5. Хто винайшов кулькову ручку?
  6. Ваша відповідь:
  7. Яка висота Кельнського собору?
  8. Ваша відповідь:
  9. Яка статуя вища: Батьківщина-Мати у Києві чи статуя Христа в Ріо-де-Жанейро?
  10. Ваша відповідь:
  11. Запишіть прізвище батька і сина, які отримали Нобелівську премію
  12. Ваша відповідь:
  13. Де буде відбуватись Євро-2017?
  14. Ваша відповідь:
  15. Як називається фірма, котра розробила Angry Birds?
  16. Ваша відповідь:
  17. Хто автор вірша, що починається рядком «Як вистоїш, коли всі проти тебе...»?
  18. Ваша відповідь:
  19. Де знаходиться бібліотека, яку очолював вчений, від імені якого походить слово «алгоритм»?
  20. Ваша відповідь:
  21. Яка погода буде завтра у Львові?
  22. Ваша відповідь:
  23. Хто народився в один день з вами?
  24. Ваша відповідь:
  25. Закрий всі відкриті вікна.
  26. Повідом вчителя про завершення роботи.
Релаксація.
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору.

VIII. Підбиття підсумків уроку

  1. Що таке браузер?
  2. Що таке сайт та веб-сторінка? Яка між ними різниця?
  3. Як називаються слова, по яких здійснюється пошук?
  4. Що таке гіперпосилання?
  5. Які Ви знаєте пошукові сайти?

ІХ. Домашнє завдання

Наверх