Меню блогу
- Газета «Вісник Переяславщини»
Для вчителів
- 10 клас
- 11 клас
- Pascal
Наше опитування
Пошук
Календар
« Квітень 2024 » | ||||||
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Архів записів
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Червень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Лютий
- 2018 Червень
- 2018 Листопад
- 2018 Грудень
- 2019 Червень
- 2019 Вересень
- 2019 Листопад
- 2019 Грудень
- 2020 Січень
- 2020 Лютий
- 2020 Березень
- 2020 Вересень
- 2022 Жовтень
- 2023 Березень
- 2024 Березень
Корисні посилання
Урок 4. Складові комп’ютерів та їх призначення. Практична робота №1.
Цілі:
навчальна: ознайомити учнів зі складовими комп’ютера та їх призначенням; учити розрізняти пристрої введення, зберігання, виведення даних та наводити приклади; | |
розвивальна: : розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати; | |
виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки. |
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, тестуюча програма MyTestX.
Хід уроку
І. Організаційний етап
- Привітання.
- Перевірка присутніх.
- Перевірка готовності учнів до уроку.
II. Актуалізація опорних знань
1. Вправа «Гаряча картопля»
Роль «гарячої картоплі» у цій вправі виконує невеличка м’яка іграшка, яку учні передають (або кидають) один одному. Той, хто її спіймав, розповідає про одну з «професій» комп’ютера: діловод, особистий секретар, видавець, перекладач, бібліотекар, листоноша, лікар, обчислювач, архітектор, дизайнер тощо. Далі він кидає іграшку наступному учасникові.
2. «Загадковий вояж»
Відгадування загадок про пристрої роботи з даними
Тестування «Види сучасних комп’ютерів» (перевірка ТБ та знання видів сучасних комп’ютерів)
Тестування в програмі MyTestX
- Обери правильну поведінку. Вкажіть частину зображення:
- Обери правильну поведінку. Вкажіть частину зображення:
- Смартфон - це кишеньковий комп'ютер, який має ще й функції ... Вкажіть один варіант відповіді:
- мобільного телефону
- факсу
- проектора
- мультимедійної дошки
- Людині, яка часто змінює своє місцезнаходження, зручніше використовувати: Вкажіть декілька варіантів відповіді:
- стаціонарний комп'ютер
- ноутбук
- персональний комп'ютер
- нетбук
- Слово "портативний" означає: Вкажіть декілька варіантів відповіді:
- невеликий за розмірами
- зручний для носіння із собою предмет
- який легко переміщувати з одного місця в інше
- стаціонарний
- Комп'ютер, який встановлений у певному приміщенні та постійно підключений до електромережі ... Вкажіть один варіант відповіді:
- стаціонарний
- портативний
- планшетний
- кишеньковий
- Комп'ютер, який має всі властивості стаціонарного, але може поміститись навіть у портфелі ... Вкажіть один варіант відповіді:
- стаціонарний
- портативний
- планшетний
- кишеньковий
- Персональний комп'ютер, який має сенсорний, тобто чутливий до дотиків, екран. Його використовують для введення даних без застосування клавіатури і миші ... Вкажіть один варіант відповіді:
- стаціонарний
- портативний
- планшетний
- кишеньковий
- Найменший з усіх інших за розмірами вид персональних комп'ютерів, оскільки може поміститись навіть у кишені. Має сенсорний екран ... Вкажіть один варіант відповіді:
- стаціонарний
- портативний
- планшетний
- кишеньковий
- Вводити дані на сенсорному екрані можна за допомогою: Вкажіть декілька варіантів відповіді:
- пальця
- стілуса
- миші
- джойстика
- Вибери правильні назви різних типів комп'ютера. Вкажіть декілька варіантів відповіді:
- кишеньковий
- блокнотний
- настінний
- стаціонарний
- портативний
- В яких пристроях в один пристрій об'єднано системний блок, монітор та інші пристрої? Вкажіть декілька варіантів відповіді:
- портативних
- планшетах
- стаціонарних
- кишенькових
- ноутбуках
- нетбуках
- Торкатися проводів живлення, розеток, задньої панелі системного блоку та монітора не можна. Вкажіть один варіант відповіді:
- погоджуюсь
- не погоджуюсь
- Вкажи назви зображених пристроїв. Вкажіть відповідність для всіх варіантів відповіді:
IІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Як ви вважаєте, який з-поміж названих пристроїв є найбільш універсальним? Чому ви так вважаєте? Для чого до комп’ютера приєднують різноманітні пристрої?
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Сучасні комп’ютери
Сучасний стаціонарний комп’ютер може мати такі складові: системний блок, монітор, клавіатуру та мишу, акустичну систему, принтер, сканер тощо.
Пристрої введення даних
Пристрої введення даних можна розділити за типом даних:
Пристрої виведення даних
Пристрої виведення, можна поділити за типом даних, з якими вони працюють. Так, можна виділити пристрої виведення:
Збереження повідомлень
Збереження повідомлення завжди пов’язане з вибором носія. Збережені повідомлення називають даними.
Процесор
Процесор (мікропроцесор) – головна складова комп’ютера, яка виконує опрацювання даних.
V. Фізкультхвилинка
Виконання інтерактивної вправи «Класифікація пристроїв»
http://learningapps.org/watch?v=p8y2g2zfj
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне робота 1.
Робота за комп’ютером
- Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
- Інструктаж учителя.
- Практична робота за комп’ютерами.
- Вправи для очей.
Практична робота 1 «Складові комп’ютерів та їх призначення»
Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Хід роботи
- Запустіть текстовий процесор. Створіть новий документ і введіть назви й вартість таких складових комп’ютера:
- корпус системного блока з блоком живлення;
- системна плата;
- процесор;
- монітор;
- оперативна пам’ять;
- накопичувач на жорстких магнітних дисках (вінчестер);
- відеоадаптер (якщо не вбудований у системну плату);
- клавіатура;
- миша.
- За каталогами інтернет-магазинів доберіть складові для комплектування комп’ютера з конфігурацією, потрібною для гри.
- Визначте складові, від яких залежить відповідність конфігурації комп’ютера потребам гри. Разом із назвами складових комп’ютера скопіюйте до текстового документа їх стислі технічні характеристики та посилання на веб-сторінки.
- Збережіть файл з іменем Практична робота 1 у папці: E:\5-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 4\
- Закрийте всі відкриті вікна.
- Повідомте вчителя про завершення роботи.
VII. Підсумки уроку
Гра «Снігова куля»
Учитель пропонує учням по черзі називати складові комп’ютера, повторюючи всі пристрої, названі попередніми учнями.
Фронтальне опитування
- Назвіть основні складові комп’ютера.
- На чому записують інформацію, яку хочуть зберегти?
- Який пристрій друкує на папері?
- Який пристрій виводить зображення на екран?
- Які ви можете назвати пристрої для введення даних?
- Які ви можете назвати пристрої для виведення даних?
VIII. Домашнє завдання
ІХ. Оцінювання роботи учнів