П`ятниця, 26.04.2024, 04:26
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 68

Урок 4. Складові комп’ютерів та їх призначення. Практична робота №1.

Цілі:

навчальна: ознайомити учнів зі складовими комп’ютера та їх призначенням; учити розрізняти пристрої введення, зберігання, виведення даних та наводити приклади;
розвивальна: : розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: браузер, тестуюча програма MyTestX.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання.
  • Перевірка присутніх.
  • Перевірка готовності учнів до уроку.

II. Актуалізація опорних знань

1. Вправа «Гаряча картопля»
Роль «гарячої картоплі» у цій вправі виконує невеличка м’яка іграшка, яку учні передають (або кидають) один одному. Той, хто її спіймав, розповідає про одну з «професій» комп’ютера: діловод, особистий секретар, видавець, перекладач, бібліотекар, листоноша, лікар, обчислювач, архітектор, дизайнер тощо. Далі він кидає іграшку наступному учасникові.
2. «Загадковий вояж»
Відгадування загадок про пристрої роботи з даними

Тестування «Види сучасних комп’ютерів» (перевірка ТБ та знання видів сучасних комп’ютерів)
Тестування в програмі MyTestX
  1. Обери правильну поведінку.
  2. Вкажіть частину зображення:
  3. Обери правильну поведінку.
  4. Вкажіть частину зображення:
  5. Смартфон - це кишеньковий комп'ютер, який має ще й функції ...
  6. Вкажіть один варіант відповіді:
    • мобільного телефону
    • факсу
    • проектора
    • мультимедійної дошки
  7. Людині, яка часто змінює своє місцезнаходження, зручніше використовувати:
  8. Вкажіть декілька варіантів відповіді:
    • стаціонарний комп'ютер
    • ноутбук
    • персональний комп'ютер
    • нетбук
  9. Слово "портативний" означає:
  10. Вкажіть декілька варіантів відповіді:
    • невеликий за розмірами
    • зручний для носіння із собою предмет
    • який легко переміщувати з одного місця в інше
    • стаціонарний
  11. Комп'ютер, який встановлений у певному приміщенні та постійно підключений до електромережі ...
  12. Вкажіть один варіант відповіді:
    • стаціонарний
    • портативний
    • планшетний
    • кишеньковий
  13. Комп'ютер, який має всі властивості стаціонарного, але може поміститись навіть у портфелі ...
  14. Вкажіть один варіант відповіді:
    • стаціонарний
    • портативний
    • планшетний
    • кишеньковий
  15. Персональний комп'ютер, який має сенсорний, тобто чутливий до дотиків, екран. Його використовують для введення даних без застосування клавіатури і миші ...
  16. Вкажіть один варіант відповіді:
    • стаціонарний
    • портативний
    • планшетний
    • кишеньковий
  17. Найменший з усіх інших за розмірами вид персональних комп'ютерів, оскільки може поміститись навіть у кишені. Має сенсорний екран ...
  18. Вкажіть один варіант відповіді:
    • стаціонарний
    • портативний
    • планшетний
    • кишеньковий
  19. Вводити дані на сенсорному екрані можна за допомогою:
  20. Вкажіть декілька варіантів відповіді:
    • пальця
    • стілуса
    • миші
    • джойстика
  21. Вибери правильні назви різних типів комп'ютера.
  22. Вкажіть декілька варіантів відповіді:
    • кишеньковий
    • блокнотний
    • настінний
    • стаціонарний
    • портативний
  23. В яких пристроях в один пристрій об'єднано системний блок, монітор та інші пристрої?
  24. Вкажіть декілька варіантів відповіді:
    • портативних
    • планшетах
    • стаціонарних
    • кишенькових
    • ноутбуках
    • нетбуках
  25. Торкатися проводів живлення, розеток, задньої панелі системного блоку та монітора не можна.
  26. Вкажіть один варіант відповіді:
    • погоджуюсь
    • не погоджуюсь
  27. Вкажи назви зображених пристроїв.
  28. Вкажіть відповідність для всіх варіантів відповіді:

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Як ви вважаєте, який з-поміж названих пристроїв є найбільш універсальним? Чому ви так вважаєте? Для чого до комп’ютера приєднують різноманітні пристрої?

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Сучасні комп’ютери

Сучасний стаціонарний комп’ютер може мати такі складові: системний блок, монітор, клавіатуру та мишу, акустичну систему, принтер, сканер тощо.

Пристрої введення даних

Пристрої введення даних можна розділити за типом даних:

Пристрої виведення даних

Пристрої виведення, можна поділити за типом даних, з якими вони працюють. Так, можна виділити пристрої виведення:

Збереження повідомлень

Збереження повідомлення завжди пов’язане з вибором носія. Збережені повідомлення називають даними.

Процесор

Процесор (мікропроцесор) – головна складова комп’ютера, яка виконує опрацювання даних.

V. Фізкультхвилинка

Виконання інтерактивної вправи «Класифікація пристроїв»
http://learningapps.org/watch?v=p8y2g2zfj


VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне робота 1.
Робота за комп’ютером
  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.
  4. Вправи для очей.
Практична робота 1 «Складові комп’ютерів та їх призначення»
Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

Хід роботи

  1. Запустіть текстовий процесор. Створіть новий документ і введіть назви й вартість таких складових комп’ютера:
    • корпус системного блока з блоком живлення;
    • системна плата;
    • процесор;
    • монітор;
    • оперативна пам’ять;
    • накопичувач на жорстких магнітних дисках (вінчестер);
    • відеоадаптер (якщо не вбудований у системну плату);
    • клавіатура;
    • миша.
  2. За каталогами інтернет-магазинів доберіть складові для комплектування комп’ютера з конфігурацією, потрібною для гри.
  3. Визначте складові, від яких залежить відповідність конфігурації комп’ютера потребам гри. Разом із назвами складових комп’ютера скопіюйте до текстового документа їх стислі технічні характеристики та посилання на веб-сторінки.
  4. Збережіть файл з іменем Практична робота 1 у папці: E:\5-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 4\
  5. Закрийте всі відкриті вікна.
  6. Повідомте вчителя про завершення роботи.

VII. Підсумки уроку

Гра «Снігова куля»
Учитель пропонує учням по черзі називати складові комп’ютера, повторюючи всі пристрої, названі попередніми учнями.
Фронтальне опитування
  1. Назвіть основні складові комп’ютера.
  2. На чому записують інформацію, яку хочуть зберегти?
  3. Який пристрій друкує на папері?
  4. Який пристрій виводить зображення на екран?
  5. Які ви можете назвати пристрої для введення даних?
  6. Які ви можете назвати пристрої для виведення даних?

VIII. Домашнє завдання

ІХ. Оцінювання роботи учнів

Наверх