Вівторок, 21.09.2021, 22:57
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 62

Урок 10. Завантаження даних з Інтернету. Практична робота 3.

Цілі:

навчальна: навчити зберегти веб-сторінку, текст, зображення, дані з Інтернету;
розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів;
виховна: виховувати свідоме ставлення до вибору майбутньої професії, інтерес до теми і до предмета.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання.
  • Перевірка присутніх.
  • Перевірка готовності учнів до уроку.

II. Перевірка домашнього завдання

IІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Що таке браузер?
  2. Що таке сайт та веб-сторінка? Яка між ними різниця?
  3. Як називаються слова, по яких здійснюється пошук?
  4. Що таке гіперпосилання?
  5. Які Ви знаєте пошукові сайти?
Тестування «Пошук відомостей у мережі Інтернет» (перевірка знань про пошук відомостей у мережі Інтернет)
Тестування в програмі MyTestX
  1. Пошукові системи - це програми, що
  2. Вкажіть один варіант відповіді:
    • використовуються для пошуку лише малюнків
    • призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами
    • використовуються для пошуку лише рефератів і книжок
  3. Слова, що відображають основний зміст пошуку і мають міститися на шуканих веб-сторінках, називають
  4. Вкажіть один варіант відповіді:
    • визначними
    • визначальними
    • пошуковими
    • ключовими
  5. Вкажи на Рядок пошуку (адреси) у вікні браузера
  6. Вкажіть частину зображення:
  7. Вкажи на Рядок пошуку на головний сторінці пошукової системи у вікні браузера
  8. Вкажіть частину зображення:
  9. Вкажи на Кнопки пошуку на головний сторінці пошукової системи у вікні браузера
  10. Вкажіть частину зображення:
  11. Загальновідомими є пошукові системи:
  12. Вкажіть декілька варіантів відповіді:
    • Google
    • Yandex
    • Мета
  13. Відомостям, зняйденим в Інтернеті, завжди можна довіряти
  14. Вкажіть один варіант відповіді:
    • погоджуюсь
    • не погоджуюсь
  15. Найбільша та найвідоміша із сучасних глобальних мереж
  16. Вкажіть один варіант відповіді:
    • Інтернет
    • Гіперпосилання
    • Веб-сторінка
    • Веб-сайт
  17. Фрагмент документа (команда, текст, заголовок, зображення, примітка), що посилається на інший елемент у самому документі або на інший об'єкт
  18. Вкажіть один варіант відповіді:
    • Інтернет
    • Гіперпосилання
    • Веб-сторінка
    • Веб-сайт
  19. Документ в Інтернеті, який може містити текст, зображення, гіперпосилання, звук, відео, анімацію тощо
  20. Вкажіть один варіант відповіді:
    • Інтернет
    • Гіперпосилання
    • Веб-сторінка
    • Веб-сайт
  21. Група веб-сторінок, що пов’язані гіперпосиланнями, мають спільну тематику і належать певному власнику
  22. Вкажіть один варіант відповіді:
    • Інтернет
    • Гіперпосилання
    • Веб-сторінка
    • Веб-сайт

IV. Мотивація навчальної діяльності

— Чи доводилось вам шукати пояснення невідомого слова або перекладати текст?
— Якщо книги немає в бібліотеці, тоді де Ви будете шукати інформацію?
— Ви всі здогадались, що тема нашого уроку пов’язана з електронними словниками, енциклопедіями та програми-перекладачами.

V. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку

VI. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

VII. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях

Робота за комп’ютером
  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.
  4. Вправи для очей.
Практична робота 3. Завантаження даних з Інтернету
Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Вправа 1. Збереження частини тексту веб-сторінки.
  1. Завантаж браузер і в рядок адреси введи адресу пошукової системи google.com.ua.
  2. У поле Пошук уведи ключове слово блог та натисни кнопку Пошук.
  3. Після відображення на екрані результатів пошуку обери посилання на вільну енциклопедію Вікіпедія. Відкрий цю сторінку в новому вікні, обравши в контекстному меню відповідну вказівку.
  4. Якщо відкрилась російська версія Вікіпедії, у розділі іншими мовами вибери українську мову. Виділи потрібне означення й у контекстному меню до обраного текстового фрагмента скористайся вказівкою Копіювати для копіювання його до буфера обміну.



  5. Відкрий текстовий процесор Microsoft Word.
  6. Установи курсор в робочу область текстового процесора та вибери вказівку Вставити з контекстного меню.
  7. Повернись до вікна сторінки Вікіпедії, установи курсор в рядок адреси та, коли адреса стане виділеною, скопіюй її до буфера обміну, вибравши в контекстному меню вказівку Копіювати.
  8. Перейди до вікна Microsoft Word і встав із буфера обміну до тексту після раніше вставленого означення блогу адресу сторінки, з якої його скопійовано.
  9. Збережи текстовий документ із назвою Означення блогу у папці: D:\5-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 10.
Вправа 2. Словники в Інтернеті.
  1. Уведи в рядок пошуку фразу Словники України on-line.
  2. Визнач кількість результатів пошуку.
  3. Додай закладки на ті словники, що най більш є тебе зацікавлять.
  4. Переглянь за посиланнями деякі з результатів пошуку.
  5. Знайди тлумачення блогу в різних тлумачних словниках.
  6. Скопіюй ці тлумачення й адреси словників до файла Означення блогу. Збережи внесені зміни.
Вправа 3. Налаштування параметрів перекладу веб-сторінок у браузері.
  1. Обери інструмент Налаштування та керування у вікні браузера Google Chrome.
  2. Виконай вказівку Налаштування.
  3. Обери Показати розширені налаштування.
  4. Увімкни режим Пропонувати перекладати сторінки, мова яких відмінна від тієї, якою я читаю в розділі Мови.
Вправа 4. Переклад веб-сторінки.
  1. Уведи в адресний рядок адресу навчального сайта Glogster edu.glogster.com.
  2. У повідомленні під адресним рядком переконайся, що сторінку перекладено на твою рідну мову.
  3. Закрий всі відкриті вікна.
  4. Повідом вчителя про завершення роботи.

VIII. Домашнє завдання

ІХ. Підсумки уроку

Учні дають відповіді на запитання вчителя. Учитель узагальнює ці відповіді.
  1. Для чого призначені інтернет-енциклопедії?
  2. Які ви знаєте онлайн-перекладачі?
  3. Як зберегти текст з веб-сторінки?
  4. Як зберегти зображення з мережі Інтернет?
  5. Наведіть приклади інтернет-енциклопедій, словників, онлайн-перекладачів.

X. Оцінювання роботи учнів

Наверх