- Газета «Вісник Переяславщини»
- 10 клас
- 11 клас
- Pascal
« Квітень 2024 » | ||||||
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Червень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Лютий
- 2018 Червень
- 2018 Листопад
- 2018 Грудень
- 2019 Червень
- 2019 Вересень
- 2019 Листопад
- 2019 Грудень
- 2020 Січень
- 2020 Лютий
- 2020 Березень
- 2020 Вересень
- 2022 Жовтень
- 2023 Березень
- 2024 Березень
Розробка проекту «Одновимірний масив»
- Запустіть програму Delphi.
- Поставте на форму необхідні об'єкти.
- Розмістіть їх за зразком.
- Задайте їм відповідні властивості.
- Напишіть текст програм для кнопок Button1, Button2 і Button3.
var - розділ опису змінної пам'яті;
i, N - імена комірок пам'яті;
integer - тип пам'яті (цілі числа від -2147483648 до 2147483647);
:= - оператор присвоєння;
StrToInt - функція, яка перетворює рядок символів (string) у ціле число (integer);
IntToStr - функція, яка перетворює ціле число (integer) у рядок символів (string).
У тексті програми мовою Delphi у рядку var змінна a типу одновимірний масив записується описується так: var a: array [1..100] of integer (англ. array – масив). У квадратних дужках вказується діапазон номерів елементів масиву: від 1 до 100. За цим записом компілятор виділяє в пам'яті комп’ютера 100 ділянок під кожну зі 100 змінних – елементів масиву. Розмір кожної ділянки залежить від типу елементів масиву.
Запам'ятайте:Впорядкований набір змінних одного типу називається масивом. Кожна змінна, що входить до масиву, називається елементом масиву.
Масив, в якому кожний елемент визначається тільки одним порядковим номером, називається одновимірним.
Ім’я кожного елемента одновимірного масиву складається з імені масиву і узятого у квадратні дужки порядкового номера цього елемента в масиві.
Серед властивостей цього компонента є багато таких, які мали раніше розглянуті нами компоненти: Name, Color, Font, Enabled, Visible, Height, Width, Top, Left та ін. Серед властивостей, яких не мали попередні компоненти, розглянемо такі:
ScrollBars (англ. scroll – прокручування, bars – прямокутні смуги) – значення цієї властивості визначає наявність чи відсутність на цьому компоненті смуг прокручування (горизонтальної – ssHorizontal, вертикальної – ssVertical, обох – ssBoth) для перегляду тексту, який виходить за границі компонента;
ReadOnly (англ. read – читати, only – тільки) – значення цієї властивості визначає можливість редагування рядків компонента: False – можна редагувати, True – не можна (тільки для читання)
Lines (англ. lines – лінії, рядки) – значенням цієї властивості є набір значень, розташованих у рядках цього компонента; кожен рядок має номер, нумерація рядків починається з 0.
Lines.Count (англ. count – підрахунок) – значення цієї властивості дорівнює кількості заповнених даними рядків компонента; зазначимо, що ця властивість відсутня у списку властивостей вікна Object Inspector.
У тексті процедури використані два стандартні методи, що пов’язані з багаторядковим полем: процедура Clear (англ. clear – очищувати), що очищує всі рядки цього компонента, і процедура Append (англ. append – додавати), що додає до багаторядкового поля новий рядок і виводить у нього значення параметра, вказаного в дужках.
Можна увести числа в багаторядкове поле до запуску проекту, змінюючи значення властивості Lines цього поля. Це зручно робити, наприклад, на етапі налагодження програми.
Для цього потрібно:
1. Вибрати багаторядкове поле.
2. Вибрати кнопку в кінці рядка Lines вікна Object Inspector.
3. У вікні String List Editor (англ. string – рядок тексту, list – список, editor – редактор), що відкрилося, видалити текст першого рядка і ввести дані N чисел, натискаючи після кожного клавішу Enter.
4. Вибрати кнопку ОК.
Тоді при збереженні проекту ці значення також будуть збережені і автоматично з’являться в цьому полі після запуску проекту на виконання. - Запустіть проект на виконання і проаналізуйте дію кнопок.
- Збережіть проект: Save All.