Вівторок, 21.09.2021, 22:43
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 62

Урок 2. Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини.

Цілі:

навчальна: сформувати поняття про інформаційні процеси;
розвивальна: формувати вміння узагальнювати;
виховна: виховувати відповідальність, самостійність, інформаційну культуру учнів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: комп’ютерний клас (11 комп’ютерів, операційна система Windows), навчальна презентація (Урок_2.pptx), мультимедійна дошка, програмa MyTestX.

Програмне забезпечення: браузер, тестуюча програма MyTestX.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання.
  • Добрий день! Вітаю всіх присутніх.
  • Перевірка присутніх.
  • Перевірка готовності учнів до уроку.

II. Актуалізація опорних знань

Інформаційне лото
Складіть речення з двох частин картки.

Тестування «Правила поведінки. Інформація» (перевірка ТБ та знання властивостей інформації)
Тестування в програмі MyTestX
  1. Обери правильну поведінку.
  2. Вкажіть частину зображення:
  3. Обери правильну поведінку.
  4. Вкажіть частину зображення:
  5. Прикладом збереження повідомлень є ...
  6. Вкажіть один варіант відповіді:
    • читанння книги
    • фотографування
    • бесіда друзів
    • прослуховування музики
  7. За допомогою спідометра повідомлення про швидкість можна ...
  8. Вкажіть один варіант відповіді:
    • зберігати
    • передавати
    • опрацьовувати
    • отримувати
  9. За допомогою калькулятора повідомлення можна ...
  10. Вкажіть один варіант відповіді:
    • опрацьовувати
    • передавати
    • зберігати
    • шукати
  11. За допомогою телевізійних антен повідомлення ...
  12. Вкажіть один варіант відповіді:
    • приймають
    • опрацьовують
    • зберігають
    • шукають
  13. Вимірювання температури є процесом ...
  14. Вкажіть один варіант відповіді:
    • збереження повідомлень
    • передавання повідомлень
    • отримання повідомлень
    • опрацювання повідомлень
  15. Переклад тексту з англійської мови на російську можна назвати процесом ...
  16. Вкажіть один варіант відповіді:
    • збереження повідомлень
    • передавання повідомлень
    • пошуку повідомлень
    • опрацювання повідомлень
  17. Який з прикладів не є процесом передавання повідомлень?
  18. Вкажіть один варіант відповіді:
    • купівля книги
    • телефонна розмова
    • відправлення телеграми
    • суперечка
  19. Пошук слова в тексті за заданим зразком є процесом ...
  20. Вкажіть один варіант відповіді:
    • опрацювання повідомлень
    • збереження повідомлень
    • передавання повідомлень
    • знищення повідомлень
  21. Записна книжка зазвичай використовується для ...
  22. Вкажіть один варіант відповіді:
    • опрацювання повідомлень
    • збереження повідомлень
    • передавання повідомлень
    • немає правильної відповіді
  23. Передавати повідомлення не можна за допомогою ...
  24. Вкажіть один варіант відповіді:
    • мобільного телефону
    • супутникової антени
    • факсу
    • калькулятора
  25. Пошуком інформації є процес …
  26. Вкажіть один варіант відповіді:
    • читання художнього оповідання
    • роботи з каталогом, архівом тощо
    • надсилання листа
    • одержання листа
  27. Занесення інформації на диск - це процес:
  28. Вкажіть один варіант відповіді:
    • зберігання
    • передавання
    • пошуку
    • опрацювання

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя або самостійна робота учнів з джерелом інформації
— Поясніть, як ви розумієте поняття «інформатика».
Інформатика нерозривно пов’язана з інформаційними процесами, бо вивчає їх. Зверніть увагу на означення поняття «інформатика». У ньому ви побачите основні інформаційні процеси, які й вивчає інформатика.
Інформаційні процеси — обмін відомостями між людьми, людиною та пристроєм, пристроєм та пристроєм, обмін сигналами між живою та неживою природою, у тваринному і рослинному світі.
Перелічимо інформаційні процеси, побудувавши в зошитах схему «Інформаційні процеси».
Передавання інформації
Інформація передається через канали зв’язку від джерела до споживача (одержувача).
За канали зв’язку можуть правити комп’ютерні мережі (локальні, інтернет), засоби телекомунікації (телефонні лінії, радіотелефони, мобільний зв’язок), а також зовнішні накопичувачі інформації.
Розглянемо це схематично та на прикладі.
— Як ви вважаєте, що ще може бути джерелом інформації, а що споживачем? (Відповіді учнів.)
Учитель схематично на дошці проводить узагальнення відповідей учнів.
— Розглянемо способи передавання інформації за допомогою схеми та прикладів.
Від людини до людини
Від людини до пристрою
Від пристрою до людини
Від пристрою до пристрою
Для інформації важлива форма її подання. Звичніше виражати інформацію природною мовою спілкування. Одна й та сама інформація може мати різні форми, наприклад відомості про погоду можуть бути висловлені російською або українською мовою, надруковані в газеті чи передані по радіо.

Проведення комплексу вправ для зняття м’язового напруження (Варіант 2)

Виконання інтерактивної вправи «Пристрої для роботи з даними»
http://learningapps.org/watch?v=pfm1jug7t


Виконання інтерактивної вправи «Інформаційні процеси»
http://learningapps.org/watch?v=p2pz9esxt


Виконання інтерактивної вправи «Знайди пари пристроїв»
http://learningapps.org/watch?v=paj9vosm3

IV. Усвідомлення набутих знань

Фронтальне опитування
  1. Як ви розумієте поняття «інформаційні процеси»?
  2. Які ви знаєте інформаційні процеси?
  3. Які є способи передавання інформації?
Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми
(Варіант 1)

V. Засвоєння знань, формування вмінь

Додаткове завдання
Заповніть таблицю, вписавши власні приклади до кожного процесу.
Орієнтовні відповіді

VIII. Підсумки уроку

Рефлекія
Наприклад, учням пропонують закінчити речення:
  • «Для мене сьогодні важливим було...»,
  • «Сьогодні я дізнався про...»,
  • «Мені хотілося в майбутньому дізнатись про..., навчитись…».

ІХ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати відповідний параграф підручника. Конспект уроку.
  2. Додаткове завдання
  3. Підготувати приклади повної та неповної інформації, достовірної та недостовірної, актуальної та неактуальної.

Наверх